Gezonde lunchmaaltijden om mee te nemen

05/04/2023
|
117
greeploze keuken nadelen

Een gezonde lunchmaaltijd is niet alleen goed voor je lichaam, maar kan ook je productiviteit en energieniveau tijdens de dag verhogen. Als je echter altijd onderweg bent, kan het moeilijk zijn om gezonde opties te vinden of om je eigen gezonde maaltijd te bereiden. Daarom hebben we een aantal ideeën voor gezonde lunchmaaltijden die je gemakkelijk kunt meenemen en onderweg kunt eten.

Tips voor een gezonde lunch

Kies voor een maaltijd die rijk is aan voedingsstoffen. Denk hierbij aan salades die gevuld zij met vis, vlees, noten en ei. Je kunt ook zelfgemaakte soep of rijstwafels met een gezond beleg meenemen. Een handig ding om te doen is om je avond eten van de dag ervoor mee te nemen. Je kunt dit eten vaak 2 dagen in de koelkast bewaren en je hoeft dan in de ochtend ook niet extra vroeg op om iets klaar te maken.

Daarentegen kun je ook in de ochtend zelf je maaltijd maken. Zorg dat het iets makkelijks is om te maken, zodat je er niet extra vroeg voor hoeft op te staan. Het kan net zo goed iets simpels zijn zoals een bakje kwark met wat groenten erbij. Verder kun je ook meeneem bakjes gebruiken om ingrediënten lekker vers te houden.

Als je jouw lunch vergeten bent dan kun je ook altijd wat eten halen in de kantine of bij een supermarkt of etenszaak in de buurt. Let er wel op dat je hier een gezonde maaltijd haalt. Het kan heel verleidelijk zijn om tussen alle lekkernijen die hier liggen wat ongezonds te pakken.

Lees ook:  Efficiëntie van rolcontainers

Maaltijden om mee te nemen

Een omelet is een gemakkelijke en snelle lunchmaaltijd. Bak een omelet met eieren en voeg er dan groenten aan toe zoals champignons, spinazie, tomaten, paprika's, etc. Je kunt er ook wat volkoren brood bij doen voor extra vezels.

Als je wat extra tijd hebt om te koken, kun je wat kipfilets bakken en deze samen met een mix van groenten zoals broccoli, wortelen, courgette en paprika's in een bakje doen. Je kunt er ook wat hummus of quinoa bij doen voor extra vezels en eiwitten.

Wraps zijn ook een gemakkelijke optie om mee te nemen. Kies voor een volkoren wrap en beleg het met hummus en een mix van groenten zoals spinazie, sla, wortelen, komkommer, enz. Voeg eventueel wat eiwitten toe zoals kip, tofu of kikkererwten. Je zou eventueel vooraf al meerdere wraps kunnen maken, hierdoor heb je voor meerdere dagen een gezonde maaltijd. Dit noemen ze ook wel 'mealprepping' klik hier om daar meer over te lezen!

Tot slot

Tot slot is het belangrijk om voldoende water te drinken gedurende de dag en eventueel fruit mee te nemen voor tussendoortjes. Met deze gezonde lunchmaaltijden ben je klaar om je dag gezond en energiek door te brengen!

Om gezonde maaltijden te maken heb je natuurlijk ook een goede keuken nodig. Wil jij meer weten over een greeploze keuken? Lees dan het volgende artikel over de greeploze keuken nadelen.

Laatste artikelen

Je bedrijf in de schijnwerpers zetten: zo doe je dat!

14/05/2024

Zo optimaliseer je jouw thuiskantoor

30/04/2024

Waar moet je op letten bij het kopen van een huis?

29/04/2024

De top 5 skigebieden in Europa

24/04/2024

Kan ik zelf mijn auto chiptunen?

16/04/2024
© Copyright Esrato 2024
hello world!